Schadeherstel met extra zorg
Is uw auto niet meer in topvorm?

PLUS AUTOSCHADE is dé autoschadespecialist voor midden-Nederland. Al meer dan 35 jaar specialist in herstellen van schade aan alle merken personenauto's en bestelwagens.

Reparatieproces

Demontage
Bij aanvang van de reparatie worden de kapotte onderdelen gedemonteerd. Al naar gelang de aard van de reparatie gaat de auto naar de afdeling plaatwerk of naar de afdeling voorbewerking.

Plaatwerk
Wanneer de schade aan uw auto dusdanig is dat er vitale onderdelen ontzet zijn, dan gaat de auto op de Dataliner richtbank. Dit doen wij ook als de auto ogenschijnlijk "recht" lijkt te zijn.
Met behulp van een lasermeetsysteem en meetcomputer worden de chassismaten van de auto vergeleken met de fabrieksspecificaties. Bij een afwijking wordt de auto hydraulisch gericht.
Gedeformeerde delen die niet meer gericht kunnen worden of die niet meer aan de veiligheidseisen kunnen voldoen zoals die door de fabrikant gesteld zijn, worden vervangen.
Eenvoudige schades hoeven niet op de richtbank maar kunnen direct op één van de compleet ingerichte werkplekken gerepareerd worden. In vele gevallen worden beschadigde delen niet gerepareerd of uitgedeukt, maar worden deze direct vervangen. Hierbij maken wij uitsluitend gebruik van originele merk onderdelen.
    
Voorbewerking
In de voorbewerking worden de diverse herstelde of vervangen plaatwerkdelen voorbehandeld om gespoten te worden.
De kale plaat wordt eerst geschuurd, strak gemaakt en in een roestwerende en vullende primer gespoten. Na diverse schuurgangen, waarbij steeds fijner schuurmateriaal wordt gebruikt, kan de auto naar de spuitcabine.
 
Spuiten
Nadat de auto is afgeplakt, gaat deze de spuitcabine in. Plus Autoschade beschikt over een computergestuurd mengsysteem om de lak voor uw auto in de juiste kleur aan te maken. Deze computer beschikt over alle kleurrecepten van de diverse autofabrikanten (ruim 33.000 kleuren in totaal). Nadat de spuiter de gewenste hoeveelheid lak en de juiste kleurcode heeft opgegeven aan de computer, wordt de lak aangemaakt in de exacte kleur van uw auto. Onze computer houdt zelfs rekening met de verkleuring van de lak van uw auto door weersinvloeden en zonlicht.
Wij werken met milieuvriendelijke watergedragen lakken. Voor extra glans, krasvastheid en chemische resistentie brengen wij over de kleurlaag een extra 'high solid' blanke laklaag aan. Nadat de auto ruim 30 minuten heeft staan drogen bij een temperatuur van 60 tot 70ºc, wordt deze de spuitcabine uit gereden.
 
Montage
Nadat de lak van de auto voldoende is uitgehard, worden alle overige onderdelen gemonteerd. Ook hier wordt gebruik gemaakt van uitsluitend originele merkonderdelen.
 
Technische Controle
Een van de laatste stappen van het reparatie traject is de technische controle. Bij deze controle wordt zowel het motorische gedeelte als de diverse elektrische installaties van de auto gecontroleerd. Bij schade aan wielophanging en stuurinrichting worden ook de wielstanden gecontroleerd en eventueel gecorrigeerd door middel van een uitlijncontrolebeurt.
Plus Autoschade beschikt over elektronicaspecialisten die over geavanceerd equipment beschikken om elektronische storingen op te sporen en te verhelpen. Denk hier aan airbags en electronische gordelspanners en abs en navigatiesystemen.
 
Wassen
Nadat de auto technisch helemaal gereed is bevonden, wordt de auto zorgvuldig gewassen. De ruiten worden schoongemaakt en het interieur en de velgen worden gereinigd.
 
Afleveren
De auto is nu klaar om afgeleverd te worden. U kunt uw auto weer bij ons op komen halen of wij leveren deze bij u af. Uiteraard krijgt u twee jaar Focwa garantie op de reparatie. Uw auto is gegarandeerd weer goed! Eventuele merk of waarde garantie wordt, indien nodig, door ons overgenomen.